De resultaten
We hebben de buurt verkend en in kaart gebracht welke voorzieningen er al zijn. Misschien hebben jullie ook al aan een voorbijganger gevraagd wat hij of zij nog mist.
De meesters en juffen en de kinderen van de Blokpoelschool hebben waarschijnlijk ook een idee wat zij het liefste op het grasveld zouden zien. Het laatste deel van het onderzoek is dat jullie de mening van tien volwassenen en tien kinderen verzamelen. Dat zijn klassikale gegevens. Dat wil zeggen: als één groepje het aan iemand heeft gevraagd, delen zij de antwoorden. We kunnen er dan allemaal gebruik van maken.
Opdracht
- Bedenk welke vraag of vragen je kunt stellen aan de meesters, juffen en kinderen.
- Oefen samen hoe je de vraag kunt stellen.
- Bedenk hoe je de antwoorden kunt onthouden.
Concluderen
We hebben álle gegevens verzameld! Nu is het tijd om te gaan bedenken wat er op het grasveld gaat komen.
Opdracht
- Bekijk de mindmaps die jullie hebben gemaakt.
- Bedenk bij de ideeën of ze voldoen aan wat de buurt nog mist en wat de mensen uit de buurt graag zouden willen.
- Jullie idee is nog niet in de buurt te vinden.
- Jullie idee past bij wat de mensen die jullie gesproken hebben willen.
- Staat er een idee tussen wat jullie geschikt lijkt? Ga dan door naar het bestemmingsplan. Nog geen geschikt idee op de mindmap? Denk dan samen na over een goede bestemming.
Het bestemmingsplan!
Laten we dan eindelijk het bestemmingsplan maken! Het plan presenteren jullie als het af is aan de klas. Je houdt rekening met de volgende punten:
- In jullie bestemmingsplan is het duidelijk wat er op het grasveld komt.
- Jullie beschrijven waarom dit bestemmingsplan een goed plan is.
- Jullie beschrijven hoe jullie rekening hebben gehouden met de buurt en de mensen uit de buurt.
- Jullie kunnen vertellen hoe het onderzoek verlopen is.
- Bij jullie bestemmingsplan zit minsten één tekening waarop zichtbaar is wat er met het veld gaat gebeuren.
- Zorg ervoor dat het plan er netjes uitziet.
Maak jouw eigen website met JouwWeb